loading...
بهشت من کربلا (تا تو زمین سجده ای سر به هوا نمی شوم)
خادمة الزینب (س) بازدید : 72 جمعه 16 آبان 1393 نظرات (0)

رُویَ أنَّ الإمام الحسین علیه السّلام اشتری النواحی التی فیها قبره مِن أهل نینوی و الغاضریّة بِستّینَ ألف درهم و تصدّق بها علیهم و شرَطَ علیهم أن یرشِدوا إلی قبره و یضیّفوا من زاره ثلاثاً

طریحی، مجمع البحرین، ج 4 ص 32

گفته شده امام حسین علیه السلام گوشه ای از زمین کربلا (زمینی به مساحت 36 کیلومتر مربع) را که اکنون شامل قبر او و سایر شهدای کربلا می شود، به 60000 درهم از مردم نینوا و غاضریه خریداری کرد و با آنها شرط کرد که مردم را برای زیارت راهنمایی کنند و از زائرین قبرش تا سه روز پذیرایی کنند.

 

 

 

 

عَن أبی عَبدِالله علیه السّلام قالَ سمِعتُهُ یَقولُ فی البُومةِ قالَ:

هَل أحَدٌ مِنکُم رَآها بِالنَّهارِ؟

قیلَ لَهُ: لا تَکادُ تَظهَرُ بِالنَّهارِ وَ لاتَظهَرُ إلّا لیلاً

قالَ: أمّا إنَّها لَم تَزَل تأوَی العُمرانَ أبداً فَلمَّا أن قُتِلَ الحُسینُ علیه السّلام آلَت عَلی نَفسها أن لا تأوَی العُمرانَ أبداً وَ لاتأوَی إلّا الخَراب فَلاتَزَل نَهارُها صائِمَةٌ حَزینَة حَتّی یُجَنَّها اللَّیلُ فَإذا جَنَّها اللَّیلُ فَلاتَزل ترنَّم عَلی الحُسینِ حَتَّی تُصبِح

حسین بن ابی غُندَر می گوید: از امام صادق علیه السلام شنیدم که در مورد جغد می گفت:

آیا کسی از شما آن را در روز دیده است؟

گفتند: در روز ظاهر نمی شود و جز در شب نمی توان آن را دید

فرمود: جغد همیشه در آبادی بود، اما پس از آنکه امام حسین علیه السلام به شهادت رسید، بر خودش واجب کرد که دیگر در آبادی نماند و جز در خرابه مسکن نگزیند. پس همیشه در روز روزه دار است تا شب، و چون شب فرا رسد تا صبح بر حسین علیه السلام نوحه گری می کند.

  ترجمه کامل الزیارات، ص 317

 

 

 

 

 


داوود بن فرقد می گوید:

در خانه امام صادق علیه السلام نشسته بودم، چشمم به کبوتری افتاد که مشغول خواندن بود و زیاد می خواند. امام به من نگاهی کرد و فرمود:

ای داوود آیا می دانی که این بنده چه می گوید؟ عرض کردم: فدایت شوم نمی دانم

 

قالَ تَدعُو عَلی قَتَلَةِ الحُسینِ بنِ عَلیٍّ علیه السّلام فَاتَّخِذُوهُ فی مَنازِلِکُم

فرمود: قاتلان حسین بن علی علیه السلام را نفرین می کند، او را در منازلتان نگه داری کنید.

ترجمه کامل الزیارات، ص 315

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
خوشم که جوهر عشق تو در سرشت من است / محــبت تــو هــمان خط سرنوشت من است / گناهــکارم و از آسـتان قدس حــسین (ع) / کجا روم، به خدا کربلا بهشت من است
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 74
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 29
  • بازدید ماه : 219
  • بازدید سال : 757
  • بازدید کلی : 26,954